Pagina's

woensdag 20 mei 2015

Rolf Benz

Als interieurontwerper en stylist ben ik redelijk op de hoogte van design merken, redelijk want ik pin me er niet op vast. Hoewel ik natuurlijk een aantal grote favorieten heb ben ik juist ook altijd op zoek naar de onbekende nog niet gevestigde designers omdat die vaak een nieuwe invalshoek benaderen of juist iets van vroeger in een bijzonder nieuw jasje weten te steken.

Maar als je het dan over een gevestigd merk hebt dan is het bijvoorbeeld wel Rolf Benz. Met name bekend om zijn bankstellen en in de jaren 60 zeer vernieuwend doordat hij als eerste met een elementen bank op de markt kwam! Ja hij was de eerste ;-) Hij brak met de standaard opstelling en maakte het mogelijk de zitelementen flexibel te kunnen gebruiken en te combineren. Inmiddels meer dan 50 jaar later is dit bankstel ' de Addiform' nog steeds modern en tijdloos!
 

Maar mooie bankstellen maken is niet het enige wat ze bij Rolf Benz goed kunnen, prachtige meubelen en accessoires behoren ook tot het assortiment. Zo mocht ik zelf onlangs kennis maken met Poef 953. Een mooi vorm gegeven poef gemaakt van 100% wolvilt.
 

De poef heeft leuke ronde vormen en door het naadwerk en de knopen een erg leuk design! Hij is verkrijgbaar in 4 kleuren maar de donkergrijze is toch wel mijn favoriet! Deze kleur past perfect in onze woonkamer en is lekker tijdloos. Op zichzelf staat hij al mooi te zijn maar praktisch is hij zeker ook! Door zijn vormgeving pakken de kids hem ook makkelijk op en is het een dankbare bijzetter op welke plek dan ook in huis!
Ik gok een designklassieker in de dop!

X Mignon


 
 



 


2 opmerkingen:

Ron de Graaff zei

Wat een leuk poefje! Ik vind de ze altijd erg mooie producten hebben, al staat mijn portemonnee het helaas niet altijd toe. Maar ja een mens kan dromen he.

Mignon zei

Dromen mag zeker! Het is inderdaad niet goedkoop maar je hebt wel echt iets heel mooi in huis en een item waar je jaren plezier aan beleeft. Ik vind dat je soms beter voor een mooi, uniek en tijdloos product kunt kiezen je hebt daar veel langer plezier van dan bijv. impuls aankopen en ik heb het er dan ook graag voor over er een hele tijd voor te sparen ;-)